تبلیغات
مشهد سیتی - خط یک BRT مشهد با ۷۰دستگاه اتوبوس آغاز به کار کرد
مشهد سیتی
مشهد شهری پیشرفته
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام این وبلاگ مال همه مردم دنیا و مخصوصا زائران امام رضا می باشد
من در این وبلاگ سعی می کنم پروژه های تفریحی وگرددشگری شهر مشهد را به شما معرفی کنم

مدیر وبلاگ : علی ا
مطالب اخیر
نویسندگان
به نقل از خراسان نیوز

حذف ۳ خط و اصلاح ۱3 خط اتوبوسرانی در جنوب شرق مشهد

بهره برداری از فاز اول خط یک BRT (اتوبوس انبوه بر تندرو) کلان شهر مشهد صبح روز گذشته با حضور معاون فنی و هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، فرمانده انتظامی استان، شهردار مشهد و تنی چند از اعضای شورای اسلامی پایتخت معنوی ایران آغاز شد. به گزارش خراسان رضوی این پروژه به طول 2.8 کیلومتر از پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا میدان بیت المقدس (حرم مطهر رضوی) امتداد دارد و در اجرای آن ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.



مزایای سیستم انبوه بر تندرو

در آیین بهره برداری این پروژه موثر در حمل و نقل همگانی مشهد ، مهندس «هوشنگ خندان دل» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در سخنانی با تشریح تاثیرات راه اندازی سیستم حمل و نقل انبوه بر در مشهد مقدس گفت: مطالعات احداث ۴ خط بی .آر.تی در نقاط مختلف مشهد انجام شد که در اولویت اول پروژه خط بی.آر.تی از پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا انتهای بولوار دوم طبرسی به طول ۱۴ کیلومتر اعلام شد و قرار است این خط در ۳ فاز اجرا شود که امروز شاهد افتتاح فاز یک آن هستیم و در آینده نیز فاز ۲ از میدان طبرسی تا میدان فجر احداث خواهد شد. وی با اشاره به این که راه اندازی خط یک بی.آر.تی به روند حمل و نقل عمومی در منطقه شمال-جنوب مشهد مقدس سرعت می بخشد که خدمت بزرگی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی است، تصریح کرد: با بهره برداری از فاز اول این پروژه تردد ۲۱ خط اتوبوسرانی با ۲۸۵ دستگاه اتوبوس به اطراف حرم مطهر رضوی از مسیر خیابان امام رضا(ع) حذف می شود.

مهندس «خندان دل» مهم ترین نتیجه اجرای این پروژه را تسریع روند حمل و نقل همگانی با کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه ها و افزایش حرکت اتوبوس ها و در نهایت کاهش ترافیک و آلودگی هوا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر زمان انتظار مسافران در ایستگاه های اتوبوس کلان شهر مشهد ۵ دقیقه است.

مردم مشهد شایسته بهترین ها هستند

به گزارش خراسان رضوی در ادامه مراسم، مهندس «سیدمحمد پژمان» شهردار مشهد در سخنانی با تاکید بر لزوم توسعه ظرفیت ناوگان عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی ، از افزایش ظرفیت اتوبوس ها و حرکت در مسیر روان سازی و بالا بردن سرعت تردد اتوبوس ها در مشهد خبر داد و افزود: اتوبوس های جدید برای خط بی.آر.تی با کمک دولت خریداری شده که بخشی از آن وارد شده است و در ناوگان از آن استفاده می شود و بخشی هم به مرور تحویل گرفته خواهد شد و وارد ناوگان می شود.

وی از این که پروژه فاز اول خط یک BRT مشهد در زمان اعلام شده (پنجم آبان) عملیاتی نشد پوزش خواست و گفت: این تاخیر چند روزه به دلیل برخی عوامل پیش بینی نشده و یا ایده آل نگری ما برای زمان بندی یک پروژه بود با این حال خوشحالیم که این خدمت بزرگ در اختیار مردم و زائران امام رضا(ع) قرار گرفت. شهردار مشهد جمع آوری خطوط موازی، بهبود ترافیکی و بهبود ظرفیت سرویس دهی را از جمله امتیازات اجرای این طرح اعلام و تاکید کرد: مردم و زائران امام رضا(ع) شایسته بهترین ها هستند.

حذف ۳ خط اتوبوسرانی و اصلاح ۱۳ خط دیگر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در حاشیه این افتتاح در نشست خبری با تشریح اصلاحات انجام شده در پی راه اندازی فاز اول خط یک اتوبوس های بی.آر.تی در خیابان امام رضا(ع) گفت: از روز شنبه آینده خطوط ۵ تندرو، ۸۴ و 73.1 دراین مسیر حذف می شود و ۱۳ خط دیگر شامل خطوط ۷۵، ۷۸، ۷۰۱، 701.1 ، ۷۰۲، ۶۳، ۷۱، 71.1، ۷۲، ۷۴، ۷۶، 76.1 و ۷۷ با اصلاح جزئی در ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر مشهد سرویس دهی خواهند کرد.به گفته وی در طول خیابان امام رضا(ع) ۲۲ خط از مناطق مختلف شرق و جنوب شرق مشهد تا شمال شهر فعال است که در ساعت ۲۸۷ دستگاه اتوبوس تردد داشتند ولی با بهره برداری از بی.آر.تی مقصد کلیه خطوطی که به حرم مطهر، میدان بیت المقدس، چهارراه دانش و میدان بسیج منتهی می شد، تغییر کرده است.به گفته وی در پایانه امام رضا(ع) خطوط ۵ تندرو ، 73.1 و ۸۴ حذف می شود و خطوط BRT، ۷۱، ۷۶، 76.1 و ۷۸ از این پایانه رفت و آمد خواهد کرد. همچنین خطوط 71.1، ۷۴، ۷۵، ۷۷، ۷۰۱، 701.1 و ۷۰۲ به پایانه انقلاب انتهای خیابان امام خمینی(ره) منتهی خواهد شد.

وی با اشاره به این که خطوط ۶۳ و ۷۲ به صورت گردشگری فعالیت خواهد کرد، افزود: مسیر خط 84.1 از چهارراه کوشش به میدان ۱۵ خرداد حذف شد و از طریق کوشش ۳۱ به پایانه منتهی می شود. مسیر خط ۸۳ از میدان امام خمینی(ره) به میدان ۱۵ خرداد حذف شد.

۴ خط بی.آر.تی برای مشهد

«خجسته» از انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد و پیشنهاد ایجاد ۴ کریدور حمل ونقل انبوه بر (بی.آر.تی) خبر داد و افزود: پیشنهاد مشاور برای اجرای خط بی.آر.تی در مسیرهای پایانه امام رضا(ع) -انتهای بولوار طبرسی دوم (خط یک)، مسیر پایانه انقلاب- خواجه ربیع (خط ۲)، مسیر انتهای بولوار مصلی- الهیه (خط ۳) و مسیر پایانه فجر تا وکیل آباد (خط۴) به طول ۶۶ کیلومتر به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان و همچنین به تایید شورای عالی ترافیک کشور رسیده است.

وی با بیان این که فاز اول خط یک در ۵ مرداد ماه آغاز شد و طی ۳ ماه و ۲۰ روز به بهره برداری رسید، افزود: با بهره برداری از این مسیر 2.8 کیلومتری که ۸ ایستگاه در آن ساخته شده است ۱۲ هزار نفر در ساعت جابه جا خواهند شد. در این مرحله ۵۰ دستگاه اتوبوس بی.آر.تی و ۲۰ دستگاه اتوبوس مگاترانس وارد ناوگان شده است و ۲۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا حرم مطهر و ۵۰ اتوبوس هم در همین مسیر تا بولوار طبرسی، مسافران را جابه جا خواهند کرد.

افزایش درآمد با اصلاح خطوط

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این شائبه که «اصلاح خطوط اتوبوسرانی با هدف افزایش درآمد اتوبوسرانی انجام می شود» اظهار کرد: اصلا چنین بحثی مطرح نیست زیرا هیچ گاه دخل و خرج سازمان با هم مطابقت نداشته است و خوش بینانه می توان گفت اگر اصلاح خطوط ۲۵ درصد درآمد سازمان را افزایش دهد، درآمد سازمان اتوبوسرانی از محل پرداخت بهای خدمات شهروندان از ۱۶ میلیارد تومان در سال به ۲۰ میلیارد تومان افزایش می یابد. این در حالی است که هزینه جاری سازمان در سال ۹۰ رقمی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است که مردم ۱۶ میلیارد تومان و دولت (در قالب کمک جاری و عمرانی) ۲۴ میلیارد تومان پرداخت کرده اند و ۹۰ میلیارد تومان دیگر را شهرداری مشهد تقبل کرده و در اختیار سازمان قرار داده است.

وی با بیان این که بهای تمام شده خدمات سازمان ۶۰۰ تومان به ازای هر نفر است، افزود: بلیت اتوبوس در بخش دولتی ۱۰۰تومان و در بخش خصوصی هم ۲۰۰ تومان است.به گفته وی هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، برقراری عدالت بوده است و اگر افرادی از خدمات اتوبوسرانی استفاده و ازبیرون آوردن خودروی شخصی خودداری می کنند باید حمایت شوند. در این راستا با مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری بابت خدمات بخش خصوصی در مشهد سالانه ۲۰ میلیارد تومان به این بخش کمک می کند.

«خجسته» با انتقاد از پرداخت نشدن بودجه مصوب سازمان اتوبوسرانی افزود: تا امروز نه در بحث یارانه حمل و نقل عمومی ونه در بحث توسعه و نوسازی ناوگان، کمکی از دولت دریافت نکرده ایم.






نوع مطلب : خدمات شهرداری، 
برچسب ها : شهرداری،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 9 آذر 1391
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 06:16 ب.ظ
фитнес резинка розетка
фитнесс резинки
фитнес резинки одесса купить
купить резинку для фитнеса днепр
запорожье купить фитнес резинки
جمعه 17 آذر 1396 06:00 ب.ظ
Thanks designed for sharing such a nice thought, paragraph is pleasant, thats why i have read it
entirely
پنجشنبه 13 مهر 1396 11:33 ق.ظ
ممنون اطلاعات خوبی بود.

لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در
سایت قرار دهید
سه شنبه 11 مهر 1396 08:21 ق.ظ
مناقصات صنایع ریخته گری
پنجشنبه 6 مهر 1396 09:59 ق.ظ
خیلی خوب بود ممنون
شنبه 1 مهر 1396 05:28 ب.ظ
Please let me know if you're looking for a article writer for your blog.
You have some really great posts and I feel I would be a
good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
love to write some material for your blog in exchange for a link back to mine.
Please blast me an e-mail if interested. Kudos!
دوشنبه 27 شهریور 1396 06:47 ق.ظ
Hello, I read your new stuff daily. Your story-telling style is witty, keep up the good work!
شنبه 18 شهریور 1396 03:37 ق.ظ
If you desire to improve your experience just
keep visiting this web site and be updated with the most recent
information posted here.
سه شنبه 17 مرداد 1396 11:31 ق.ظ
Informative article, totally what I was looking for.
سه شنبه 3 مرداد 1396 08:37 ب.ظ
Hi, yup this article is genuinely good and I have learned
lot of things from it regarding blogging.
thanks.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:02 ق.ظ
We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your website offered us with useful information to
work on. You have done an impressive process and our entire group will be thankful to you.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 09:38 ب.ظ
I've been surfing online more than three hours nowadays, yet I never
discovered any attention-grabbing article like yours. It is beautiful price sufficient for me.
Personally, if all web owners and bloggers made excellent content as
you probably did, the internet will be a lot more useful than ever before.
پنجشنبه 9 آذر 1391 11:34 ق.ظ
pسلام وبلاگ شما را دیدم قالب زیبایی داشت برای افزایش بازدید و محبوبیت در گوگل میتوانی با دو کلیک وبلاگتو ثبت کنی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





پیوند روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی